środa, 16 lipca 2014

Pielęgnacja włosów

Z racji tego, że dużo osób mówi mi, że mam ładne i zadbane włosy, chce podzielić się w Wami moją historią związaną z pielęgnacją.

Parę lat temu myłam, suszyłam i prostowałam włosy praktycznie codziennie, bez żadnych odżywek, maseczek itp.
Pewnego dnia stwierdziłam, że mam na głowie takie 'siano', że coś trzeba w końcu z tym zrobić.
Podcięłam, odstawiam całkowicie prostownicę i w miarę możliwości suszarkę. A odżywki zawitały na mojej półce, stosowane przy każdym myciu.

Teraz mija jakiś rok od tego czasu i moje włosy wyglądają na zdrowe i co najważniejsze nie ma już żadnego siana, a końcówki, które od dłuższego czasu nie  były podcinane w ogóle nie są rozdwojone.

Przedstawię Wam teraz moje zapasy odżywek, które zamierzam w najbliższym używać.


Odżywkę z dove już kiedyś miałam, którą używałam wraz z szamponem z dove i byłam z niej bardzo zadowolona, dlatego postanowiłam kupić ją ponownie.

Przeczytałam kiedyś bardzo dużo opinii odnośnie olejku rycynowego i od tamtego czasu nie rozstaję się z nim.
Wiem, że różnie on działa na dziewczyny, bo mogą się po nim szybciej przetłuszczać włosy, lecz ja u siebie niczego takiego nie zaobserwowałam.

Po umyciu włosów nakładam odżywkę/maskę (na całe włosy) następnie od połowy nakładam olejek rycynowy i wmasowuję go we włosy, zwracając największą uwagę na końcówki.
To wszystko zawijam w foliowy czepek i pozostawiam na kilka godzin.

Po tym czasie spłukuję dokładnie wszystko i po rozczesaniu psikam całe włosy mgiełką z gliss kur.
A na same końcówki nakładam jedwab i czekam aż wyschną :)


A obecnie testuje maskę latte firmy kallos :)

To jest mój sposób na ładne i zdrowe włosy :)





6 komentarzy:

  1. Dobra jest ta odżywka arganowa? Miałaś może szampon z tej serii ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szamponu nie miałam, a odżywkę będę testować w najbliższym czasie więc postaram się zrobić o niej osobny post.

      Usuń
  2. Nie zgodzę się z niektórymi rzeczami o których piszesz :) Ja włosami zajmuję się od bardzo długiego czasu, nie tylko od zewnątrz ale od wewnątrz. Samo olejowanie to super sprawa, nic dziwnego, że jest po tym poprawa Twoich włosów :) Ale olejek rycynowy to pierwszy lepszy olej, który dziewczyny biorą słysząc jakąś namiastkę o olejowaniu, mimo iż się do tego aż tak nie nadaje. Żeby z olejowania uzyskać jak najlepszy efekt trzeba dostosować go do porowatości swoich włosów. Jest mnóstwo innych olejków po których efekty będą dużo lepsze :)
    Mgiełka Gliss Kur kompletnie się nie nadaje ze względu na jej zły skład. Zawiera składniki alkoholu, które zawsze wysuszają włosy. Mimo iż stan Twoich włosów się poprawił nie jest to do końca dobra pielęgnacja :) Takie małe rady ode mnie.
    Włosami zajmuję się dłuuuuugi czas, czytam o nich wszystko, i wiem też prawie wszystko :) Dlatego poświęcam o tym mój blog, pisałam już trochę o włosach i w kolejnych postach też będę pisać właśnie o prawidłowym olejowaniu, jak dodać olejki i odżywki do gatunków włosów, laminowanie oraz sposoby na porost i zagęszczenie. Myślę, że Cię to zainteresuje :) Także zapraszam www.camesss.blogspot.com Naprawdę wielu osobom już pomogłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiem, że olejek rycynowy to powiedzmy najprostrzy olejek, planuje właśnie sięgnąć również po inne lecz chce skończyć ten.
      Co do mgiełki z Gliss Kur to się z Tobą nie zgodze dlatego, że na kązde włosy działa inaczej, moich nigdy w życiu nie przesuszyła i widzę różnicę gdy ją używać i gdy tego nie robię.
      Tak samo jak niby jedwab przesusza końcówki, mnie on poprawił ich stan a stosuje go od baardzo dawna już.
      Z miłą chęcią poczytam Twoje posty, mam nadzieje, że coś i dla mnie ciekawego się w nich znajdzie ;) pozdrawiam :)

      Usuń
    2. A ja się zgodzę po połowie z Tobą i z Tobą :)
      1. Olejek rycynowy na dłuższą metę wysuszy włosy. Najlepiej stosuj oleje w zależności od typu włosa - na początku stawiałabym na olej lniany i sezamowy. Oczywiście też oliwa z oliwek i olej kokosowy. Radziłabym mieszać olej rycynowy z lżejszym olejem.
      2. Gliss Kur nie zaszkodzi. Jest typowym silikonowym zabezpieczeniem na długości - Gliss Kur Hair Repair nie zawiera alkoholu.
      3. Jedwab Bioliska przesusza końcówki. Bezpiecznie możesz używać jedwabiu Chi, Green Pharmacy oraz tych nie zawierających alkoholu :)
      Jednak tej Arganowej odżywki z Biedronki bym nie używała. Ma pospolicie słaby skład.
      Pozdrawiam,
      Włosomaniaczka Amaudie :)

      Usuń
    3. Właśnie planuje zakupić olej kokosowy bo już od jakiegoś czasu sporo o nim czytam :)
      Obecnie mam jedwab z Chi właśnie i nie widze różnicy co do biosilka.
      Testuje teraz tą odżywke arganową, zobaczymy jak się będzie spisywać na dłuższą mete.

      Pozdrawiam :)

      Usuń